Artist in Residence
Chiasso Perduto Florence
EXPOSITIE
Chiasso Perduto Florence juni 2024 "Punto di svolta"
PUBLICATIES
Firenze Today 3 juni 2024 "Installatie van Gery Bouw bij Chiasso Perduto"
Video "Gery Bouw - Punto di svolta - Chiasso Perduto" door Sandra Miranda Pattin en Francesca Morozzi
WERKPERIODE
Ik heb deelgenomen aan een werkperiode in Florence bij Artist in Residence "Chiasso Perduto". Hier heb ik translucente tekeningen gemaakt geinspireerd op enkele kunstwerken uit de renaissence.
INHOUD
Door het bestuderen van enkele schilders uit de renaissence en het manierisme, zoals Mantegna, Allori, Botticelli en Pontormo, constateert Gery dat de blikken van de personages ergens anders op gericht. Bovenal is er geen communicatie tussen hen, dit wordt op een of andere manier een weerspiegeling van onze tijd, in realtime verbonden door technologie en juist daarom zo ver weg.
Gery besluit de scènes te herschikken door de nieuwe personages zodanig te positioneren dat ze eindelijk elkaars blik kunnen vangen of een punt kunnen aanwijzen waar de gedachte materialiseert. Dit is een aanwijzing voor een enigma, er wordt gesuggereerd wat er in de scène gebeurt. Gery's personages zijn doorschijnende, lichte, bijna etherische tekeningen die worden voorgesteld a ls sculpturen die de ruimte tijdelijk bewonen en ons uitnodigen om nieuwe verbindingen te leggen met het voorgestelde verhaal, met het idee van echte communicatie om de draad te volgen van een verhaal dat we ons voorstellen.
Chiasso Perduto Florence
Locatie: Palazzo Machiavelli Florence
Realisatie: 2024
EXPOSITIE
Chiasso Perduto Florence juni 2024 "Punto di svolta"
PUBLICATIES
Firenze Today 3 juni 2024 "Installatie van Gery Bouw bij Chiasso Perduto"
Video "Gery Bouw - Punto di svolta - Chiasso Perduto" door Sandra Miranda Pattin en Francesca Morozzi
WERKPERIODE
Ik heb deelgenomen aan een werkperiode in Florence bij Artist in Residence "Chiasso Perduto". Hier heb ik translucente tekeningen gemaakt geinspireerd op enkele kunstwerken uit de renaissence.
INHOUD
Door het bestuderen van enkele schilders uit de renaissence en het manierisme, zoals Mantegna, Allori, Botticelli en Pontormo, constateert Gery dat de blikken van de personages ergens anders op gericht. Bovenal is er geen communicatie tussen hen, dit wordt op een of andere manier een weerspiegeling van onze tijd, in realtime verbonden door technologie en juist daarom zo ver weg.
Gery besluit de scènes te herschikken door de nieuwe personages zodanig te positioneren dat ze eindelijk elkaars blik kunnen vangen of een punt kunnen aanwijzen waar de gedachte materialiseert. Dit is een aanwijzing voor een enigma, er wordt gesuggereerd wat er in de scène gebeurt. Gery's personages zijn doorschijnende, lichte, bijna etherische tekeningen die worden voorgesteld a ls sculpturen die de ruimte tijdelijk bewonen en ons uitnodigen om nieuwe verbindingen te leggen met het voorgestelde verhaal, met het idee van echte communicatie om de draad te volgen van een verhaal dat we ons voorstellen.